Jūs tikriausiai girdėjote ir nesuskaičiavote daugybę kartų, kad yra du neva veiksmingi metodai, kuriuos reikia naudoti darbo vietoje susidorojant su neigiamais kolegomis ir samdomais darbuotojais. Pirma, visiems paprastai rekomenduojama vengti neigiamų žmonių ir bendrauti su jais. Ne, jūs neturite būti grubus, tačiau jei išgirstate dar vieną neigiamą ir užsitęsusį pokalbį, kuriame nenorite dalyvauti, mandagiai paliekate pašnekovą ramybėje. Pagrindinis šios strategijos trūkumas yra tas, kad vengdamas konkretaus asmens galite praleisti svarbius santykius ir pokalbius su žmonėmis, su kuriais (išskyrus nuolatinius skundus) jums būtų naudinga susitikti. Antras žingsnis yra tada, kai beveik natūraliai prisijungiate prie skundų, kai išgirstate vienas kitą dejuodami, pasibaisėdami jais dėl nusikaltimo ar įvykio, arba siūlydami savo skundus mainais. Tai ne tik neigiamai veikia jūsų asmeninę nuotaiką, bet ir skatina aplinkinius kolegas jus naudoti kaip pagrindinę nuoskaudą, neleidžiant produktyviai dirbti ir palaikant teigiamą darbo aplinką.
Taigi, kaip matote, nė vienas iš šių dviejų pasiūlymų iš tikrųjų neveikia realiame gyvenime, todėl turite imtis veiksmų, leidžiančių atsakyti į neigiamus kolegų teiginius taip, kad pašalintumėte pesimizmą, išlaikydami gyvą pokalbį. Savo laiko investavimas į teigiamų santykių su kolegomis kūrimą yra tarsi atsakingas skolinimasis iš šiandienos laiko dėl ateities – taip, jūs investuojate daug daugiau laiko, kad rastumėte geriausią jūsų konkrečiai situacijai tinkamą požiūrį, tačiau ilgainiui tai bus suteiks jums laiko, santykiai ir asmeniniai finansai atsipirks ne tik dvigubai. Todėl prieš kitą kartą, kad koridoriuje vėl nematytum visą gyvenimą negatyvaus, kratančio kolegos, apsiginkluok žemiau aprašyta kantrybe ir frazėmis, kad galėtum ne tik susidoroti su neigiamu kolega, bet ir sukurti visiems malonius darbo santykius ir atmosferą dalyvaujančių šalių.
Skaitykite toliau, kad sužinotumėte keletą naudingų atsakymų, kuriuos galėsite naudoti pokalbiuose su kolegomis ar partneriais, kurie, atrodo, visada turi ką nors neigiamo pasakyti. Kai tik pašnekovas pradeda skųstis kitu kolega ar neseniai įvykusiu incidentu, bandykite atsakyti taip:
1. „Man labai gaila tai girdėti. Ar galų gale iš šios situacijos atsirado kažkas gero? “
Šio tipo atsakymai parodys jūsų empatiją ir susidomėjimą pašnekovu, tuo pačiu nukreipdami pašnekovo mintis optimistiškesne linkme. Jei pašnekovas atsakys paprastai: „Ne, iš to nieko gero neišėjo!“, Tada galite užjaučiodami gūžčioti pečiais ir pereiti prie temos keitimo. Atkreipkite dėmesį, kad jūs tikrai nenorite būti tas, kuris nurodys, kad „kiekvienas audros debesis turi savo auksinį kraštą“. Tai darydami galite suteikti kitam asmeniui galimybę pradėti ginti savo požiūrį ir pasijusti taip, tarsi dabar pašnekovas turėtų jums įrodyti, kodėl situacija yra tokia bloga, kad neturi „auksinio krašto“ (net nepaisant akivaizdžios šviesos). pusė). Todėl užjaučiantis gūžčiojimas pečiais ir neutralesnės temos pakeitimas bus daug geresnė alternatyva.
2. „O, kaip baisiai visa tai skamba! Bet esu labai maloniai nustebinta, kaip teigiamai jums pavyko susitvarkyti su visa šia byla! Tikrai įspūdinga! “
Iš pradžių atrodo, kad glostymas yra netinkamas, nes jūsų kolega net nepajudino mažojo piršto, kad išspręstų konfliktą? Visai ne! Glostymas yra vietoje, nes lygiai taip pat, kaip girti kolegą už tai, koks puikus ir darbštus yra darbuotojas, jis motyvuoja jį dirbti dar daugiau ir sunkiau, lygiai taip pat, kaip žmonės keičiasi kalbėdami apie savo „plaukų blizginimą“ ir reputaciją. . Iš pažiūros nekaltas komentaras apie tai, koks įspūdingas sugebėjimas įveikti bet kokį konfliktą motyvuoja būti mažiau neigiamam ir susitelkti ne tik į pasekmes, bet ir į problemos priežastis.
3. “Ar galiu ką nors padaryti?”
Geriausiu atveju neturėtumėte siūlyti dalyvauti, nebent tikrai negalite padėti, tačiau dažniausiai šie „skundžiasi Biblijos“ neatsakys į jūsų pasiūlymą. Vietoj to, jie paprastai greitai atsako: “Ne, ne, gerai!” arba „nemanau, kad galite ką nors padaryti“. Tai savo ruožtu yra tinkamiausias momentas pereiti prie kitos pokalbio temos.
4. „Oho, tai kažkas! Kaip paprastai elgiatės panašiose situacijose / tokiais atvejais? “
Paprastas klausimas, susijęs su jau naudojama problemų sprendimo strategija, automatiškai leidžia jūsų kolegai persijungti iš skundų į problemų sprendimo režimą. Kadangi niekas iš tikrųjų nenori taip atvirai pasakyti: „Aš nežinau, kaip elgtis tokiose situacijose!“, Jūs beveik garantuotai gausite teigiamą atsakymą mainais ar bent jau sustabdysite kolegos srautą. gailesčio.
5. “Prašau, pataisykite, jei nesupratau, bet tai, ką pasakėte, skamba kaip depresija, nes …”
Kai kurie žmonės tiesiog nenustos verkšlenti, kol neišgirsite visko, ką jie nori pasakyti. Štai kodėl tokio tipo kolegoms verta pateikti savo skundus mainais, pavyzdžiui, kartojant: „Taigi … tai reiškia, kad jūs esate dabar … Jei aš gerai suprantu, tada situacija yra tokia. ..’ ir taip toliau. Tai leidžia jiems jaustis išklausytiems, ir kadangi jūs nepridėsite nieko naujo prie jų gedulo istorijos, galiausiai pasakojama „medžiaga“ baigsis ir šviesa bus sustabdyta.
6. „O, kaip tragiška! Aš tikiu, kad verčiau kalbėk apie kažką daug pozityvesnio. Kas naujo jūsų pomėgių pasaulyje? “
Šiuo atsakymu jūs priverčiate kitą asmenį pereiti prie mažiau niūrių temų ir tų, kurios jums abiem gali patikti. Galų gale, kaip jūsų kolega gali pasakyti tokį teiginį: „Ne, aš tikrai nenoriu kalbėti apie ką nors pozityvesnio ir norėčiau toliau skųstis!“, Tiesa?
7. „Nebent tik [aprunātā kolēģa vārds] turėk darbo patirties / išminties / darbo etikos! “
Kai kolegos pradeda skųstis kitais kolegomis ir jų darbo įpročiais, užimdami šią poziciją galėsite paskatinti pašnekovą pažvelgti į asmenį, apie kurį kalbama, šiek tiek perspektyviai (pavyzdžiui, kad jis ar ji neturėjo tokių pačių galimybių, mokymų). , sėkmė ir t. t.) ir automatiškai džiaugsis pašnekovas ir pakels pokalbį šiek tiek pozityviau. Visiems patinka būti giriamiems, ypač tiems, kurie įpratę skųstis, nes dažniausiai jie yra kolegos, kurie dėl savo gailesčio girdi mažiausiai pozityvumo savo gyvenime. Žinoma, tokių žmonių nepakeisite, tačiau galite pakeisti jų derybų su jumis būdą ir atmosferą, kurioje jie vyksta.
Darbas su neigiamais žmonėmis niekada nėra geras laikas. Bet dabar jums nebereikia vengti amžinai nusivylusio kolegos, kai tik pamatote jį darbuotojo virtuvėje ar įmonės vakarėlyje, galite saugiai kreiptis į kolegą ir pradėti pokalbį, žinodami, ką daryti, jei pokalbis prasideda kolegos apgailestavimu. jūra.