Nigerijos startuolis „KiaKia“, naudodamasis nuosavybės teise priklausančių kredito balų nustatymo ir rizikos vertinimo algoritmu, padeda tiesiogines ir tarpusavio vartojimo ir MVĮ paskolas gauti ir gauti negausiems bankams ir bankams neturintiems Nigerijos gyventojams, neturintiems kredito istorijų.
Pradėta visuomenei praėjusių metų lapkritį KiaKia kaupia skaitmeninius duomenis ir naudoja mašininį mokymąsi, skaitmeninių vaizdų kriminalistiką ir psichometriją, kad galėtų atlikti kredito vertinimo ir rizikos vertinimo paslaugas, kvalifikuoti ir suteikti paskolas vartotojams ir MVĮ.
Procesas vykdomas visiškai internetu, o paraiškos pateikimas, apdorojimas ir išmokėjimas pirmą kartą vartotojams užtrunka mažiau nei tris valandas. Pakartotiniams ar grįžtantiems vartotojams tai užtrunka mažiau nei 15 minučių.
Neišleisdama rinkodaros išlaidų, „KiaKia“ platformoje dabar yra beveik 5000 registruotų skolininkų, be to, buvo išmokėta ir grąžinta šimtai paskolų.
„Susidomėjimas mūsų tarpusavio paskolomis buvo nepaprastai įspūdingas – kiekvieną dieną pasirašė nauji individualūs skolintojai“, – „Disrupt Africa“ sakė „KiaKia“ įkūrėjas ir generalinis direktorius (generalinis direktorius) Olajide’as Abiola.
“Keletas DMB ir MVĮ asociacijų kreipėsi į mus dėl partnerystės, kurią mes peržiūrime ir dėl kurios nuolat diskutuojame.”
Pirmą kartą Abiola ir jo komanda apie tokią paslaugą kaip „KiaKia“ pradėjo kalbėti dar 2014 m., Tačiau idėja nebuvo išplėtota dėl tam tikros skaitmeninės infrastruktūros nebrandumo Nigerijoje. Ji buvo atgaivinta kitais metais, o privati „KiaKia“ beta versija galiausiai buvo paleista 2016 m. Liepos mėn. Ji tapo viešai prieinama lapkričio mėnesį.
Visas paslaugos pagrindas yra tai, kad daugelis nigeriečių neturi galimybės gauti paskolų. Taip yra dėl to, kad trūksta informacijos apie kreditą, o daugiau nei 60 milijonų suaugusiųjų Nigerijoje neturi bankų.
„Vien adresinė rinka Nigerijoje yra didžiulė ir būdinga, joje yra milijardų dolerių vertės galimybių“, – sakė Abiola.
„Mes supratome, kad jei technologijomis galėtume suteikti nuotolinę prieigą prie finansinių kreditų, daugeliui gyventojų būtų galima geriau aptarnauti.“
Nors internetinėje skolinimo erdvėje Nigerijoje yra keletas kitų žaidėjų, jis teigė juos vertinantis kaip konkurentus bankams, o ne „KiaKia“.
„Taip yra todėl, kad turint svetainę verslas netampa verslu internete. Taigi, mes, kaip konkurentai, esame žaidėjai, kurie žaidimus naudoja apibrėždami ir kontroliuodami paskolų ieškotojų elgesį, kad suteiktų ribotas paskolas “, – sakė Abiola.
„Mes taip pat turime tokių, kurie internetu renka dalinius ar preliminarius paskolos prašytojų duomenis, tačiau apdorojimą baigia neprisijungę. Štai kodėl mes esame vieninteliai skolintojai internete, neturintys geografinių apribojimų “.
Šiuo metu veikianti tik Nigerijoje, „KiaKia“ planuoja plėstis į kitas anglikofonų rinkas Vakarų Afrikoje, o pirmasis įplaukimo uostas yra Gana.
„Bet prieš tai Nigerijoje turime didžiulę rinką, didesnę nei visos Vakarų Afrikos rinkos kartu, ir mes esame tik paviršiaus lygyje“, – sakė jis.
„Kad ir kaip norėtume plėstis, mums yra svarbiau sukurti efektyvią palikimo sistemą. Kažkas, kas yra tvaru, o ne tai, kas greitai perdega. Tai, kas ilgainiui tampa mūsų pramonės aukso standartu “.
Iš pradžių „KiaKia“ buvo finansuojama savarankiškai, tačiau vėliau, norėdama sukurti savo produktą ir išplėsti paskolų portfelį, iškėlė „angelų“ ir „sėklų“ etapus.
„Tikslas gauti nedidelį pradinį finansavimą buvo išbandyti mūsų pačių galimybes ir drausmę nustatant, kaip gyvybingi galime organiškai pasiekti gerų rezultatų ir augimo, turėdami ploną komandą ir išteklius“, – sakė Abiola.
„Be to, nepamirškite, kad esame paskolų tarpusavio platforma, todėl MVĮ visada yra paskolų kapitalas. Kitas mūsų finansavimo etapas yra sparčiai augti ir plėstis keliais pagrindiniais aspektais “.
Startuolis uždirba pinigus iš palūkanų normų, taikomų tiesioginėms paskoloms ir komisiniams, mokamiems už tarpusavio paskolas, taip pat gauna pajamų iš abonentinių „Visa“ kortelių, kurios išduodamos kvalifikuotiems paskolų gavėjams, turintiems nepakankamą banką ir banką. Abiola teigė, kad pajamos didėja, o „KiaKia“ juda link pelno.
Tokios platformos išleidimas iš žemės turi savo iššūkių. Abiola teigė, kad didžiausi sunkumai kilo dėl prastos nigeriečių skaitymo kultūros ir didelio paplitusio cinizmo dėl tokios paslaugos.
„Žmonės neturi kantrybės perskaityti paprastos informacijos, susijusios su finansinėmis operacijomis, kurias jie vykdo. Bet mes galėjome tai naršyti supaprastinę su sandoriu susijusią informaciją “, – sakė jis.
„Antra, nemaža dalis gyventojų yra ciniški. Jie netiki, kad gali naudotis paskolomis internetu. Jie nemano, kad tai tikra, ir nepriartėtų prie jos. Tai lėmė tai, kad daugelį metų tiek tradicinės finansų įstaigos, tiek vyriausybė mėgsta vadinti „finansine neteisybe“. Žmonės mano, kad jei jų bankas negali suteikti jiems tik 50 USD overdrafto ar paskolos iki atlyginimo, kaip ir kodėl virtuali apranga turėtų juos apsvarstyti dėl paskolos. Dauguma netiki, kad tai yra tikra, kol jie nėra įskaityti “.
„KiaKia“ taip pat susiduria su teisėkūros ir reguliavimo sunkumais, nors Abiola įsitikinusi, kad startuolis šiuos sunkumus įveikė ir yra pasirengęs rimtai augti.
„Mūsų vyriausybės neaktyviai peržiūri, panaikina ir atnaujina pasenusius ir pasenusius įstatymus, kurie šiek tiek trukdo ar užkemša naujoves“, – sakė jis. „Pavyzdžiui, mes tikimės, kad Nigerijos centrinis bankas (CBN) aktyviai ėmėsi veiksmų, kaip tai darė Ganos centrinis bankas, teikdamas paslaugas indėlių ir bankų finansinėms institucijoms“, – sakė jis.
„Skolinimo veikla vis dar priklauso Nigerijos valstijų vyriausybių kompetencijai. Visuose vyriausybės lygmenyse turėtų būti suderinta ir koordinuojama politika, reglamentavimas ir teisės aktai. Apskritai, jei žmogus turi reikiamų žinių apie įvairias teisines, teisines ir reguliavimo sistemas, viskas yra daug lengviau, kaip yra pas mus “.